Ruud Bartlema

Nadat vorig jaar deze avond wegens persoonlijke omstandigheden niet kon doorgaan, zijn wij blij u deze mogelijkheid opnieuw aan te kunnen bieden.

Ruud Bartlema is beeldend kunstenaar en theoloog. Als beeldend kunstenaar is hij opgeleid o.a. door Maarten Krabbé, aan een van de Vrije Academies in Amsterdam. Ondertussen studeerde hij in diezelfde plaats theologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Voor zijn schilderkunst vormen poëzie en literatuur een belangrijke bron van inspiratie.
Via het werk van de joodse denker Martin Buber kwam hij al tijdens zijn studietijd in aanraking met de joodse mystieke tradities van het Chassidisme.

In de Exoduskerk brengt Ruud Bartlema zijn programma : “De graankorrel die in de aarde valt”. Een lezing met beelden over de kruisweg, o.a. de kruisweg van Aad de Haas in Wahlwiller en een moderne kruisweg van Ruud Bartlema.

De commissies vorming en toerusting van de Emmaüskerk en de Exoduskerk bevelen deze avond in de aanloop naar de Stille Week van harte bij U aan.

De bijeenkomst is op 15 februari 2018 in de Exoduskerk en begint om 19.30 uur.
Commissie Vorming en Toerusting