dinsdag 3 december 2019

Filmavond Babettes Feast
Exoduskerk: filmavond 3 december: Babettes Feast
Aanvang 19.30 uur

Aan de verlaten kust van Denemarken wonen Martina en Philippa, de prachtige dochters van een strenge dominee, die elk aards genot afkeurt. Op een dag arriveert de mysterieuze Babette, die de Franse onlusten ontvlucht is, in het diep religieuze en geïsoleerde dorpje.
De twee zussen besluiten haar onderdak aan te bieden in ruil voor het verrichten van huishoudelijk werk. 14 jaar werkt Babette als hun persoonlijke huishoudster.

Op een dag krijgt ze bericht dat ze de loterij gewonnen heeft. Met het geldbedrag besluit ze de bevolking van het dorp op een enorm feestmaal te trakteren.
Het wordt een diner om nooit te vergeten.

De film zal worden ingeleid door een lid van de Commissie Vorming en Toerusting. Na de film is er gelegenheid om met elkaar na te praten onder het genot van een drankje en een hapje.
De toegang is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is altijd welkom.