Avonden over poëzie en muziek Avonden over poëzie en muziek

Poëzie en muziek in de Exoduskerk

Vorig winterseizoen werden in de Exoduskerk een drietal avonden gehouden met als thema “Poëzie en muziek”. In poëzie komt de schoonheid van de taal het meest duidelijk tot uitdrukking. De woordkunstenaar heeft vaak een creatieve kijk op de dingen van het leven.Veelal wordt door het woord het alledaagse uitvergroot en krijgt daardoor een andere dimensie. Muziek is woordeloze poëzie. Muziek is ook de meest vergankelijke kunstvorm. De geluidsgolven kunnen veel emotie en beleving oproepen.
Muziek en poëzie vormen een geweldige combinatie.
Ds. Jan de Visser zal ook dit najaar weer een aantal van deze avonden leiden.
Mede vanuit zijn achtergrond als neerlandicus beschikt hij over een royale voorraad poëzie en wil hij de bezoeker laten proeven van de dichtkunst.
Poëzie en muziek: om te lezen en te luisteren.
In het komend seizoen staan de avonden gepland op de dinsdagavonden; 22 oktober, 5 november en 19 november.
Deze avonden worden u aangeboden door Vorming en Toerusting van de Exoduskerk.
Vooraf aanmelden is niet noodzakelijk.
Voor informatie: bertvoorberg31@gmail.com of telefoon 0640286215.
Plaats en tijd: Exoduskerk, Dorpsweg 97a in Sommelsdijk. Aanvang 19.30 uur.