Probleempjes op de website Probleempjes op de website
Voor Krijn en Jan.

3) De grootte van de foto's of plaatjes bij het artikel varieren. Hierdoor ontstaat een rommelige indruk. We moeten eens kijken wat handig is en daarover wat afspreken.

Als aanvulling hier op (31 december 2017) kan ik ook geen informatie van kerkdiensten in de "aankondiging" invullen die zichtbaar worden.
Als voorbeeld kan je de kerkdienst van 14 januari 2018 bekijken.
Hier heb ik in de "aankondiging" Jadus neergezet in zwarte letters en bold.
Dit komt nergens terug, ook niet als je op "meer details" klikt.
In het "tekst vlak" heb ik Jadus in rood neergezet en die wordt wel zichtbaar.

Er zit iets nog niet helemaal lekker in de kerkdiensten pagina.

7) Ik heb problemen gehad met het intern linken van bv een datum uit de "agenda" naar een artikel op de website. Door jouw voorbeeld te volgen van de folder Vorming en Toerusting ben ik door te experimenteren er achter gekomen hoe dit werkt. Ik kan in de link geen adres inkloppen van een pagina maar moet het adres van mijn computer afhalen en daar de code die daar staat in de link plakken. Of dit nu de juiste manier is weet ik niet. Kan je eens kijken naar de agenda/top 2000 dienst. Deze staat gelinkt naar het artikel op de welkom pagina van onze website. Ik vind het adres zo raar.

Linken naar een extern website heb ik (december 2017) wel geprobeerd en dat werkt prima. Hier ook wel de verwijzing naar de pagina van je computer af halen.

Wel heb ik mail adressen goed kunnen linken zonder dat je het mailadres op de website ziet.

8) Een Link naar "bladeren op de server" werkt niet. Deze verwijzing is leeg en je kunt niets kiezen.

9) Bij liturgie kan je een plaatje zettten bij de aanhef / lijst met aanwezige liturgieen. Als je de liturgie opent komt dit plaatje van de aanhef weer terug bovenaan en staat de tekst van de liturgie er rond gewerkt.
Kan deze foto of plaatje uit de aanheft niet op de liturgie zelf verschijnen.
Voorbeelden van zo'n liturgie zijn 12 en 5 november 2017.

10) Brei cafe is elke 1e donderdag van de maand.
Ik heb de bijeenkomsten tot en met juni in de agenda gezet maar ik zie de afspraken april, mei en juni niet verschijnen. Rarara.
vreemd!

11) Ik heb (dinsdag 21 november 2017) de link verziekt die in de 3e kolom bij het mededelingenblad stond. Sorry.

12) Als ik iets in de prullenbak heb gegooid en het daar weer uit wil halen......
Hoe kom ik bij de prullenbak en hoe leeg ik deze.
kunnen wij niet bij denk ik.

13) (januari 2018) in de agenda kan je informatie in de intro zetten, maar deze wordt niet zichtbaar op de website. Uitsluitend informatie uit het tekst blok wordt zichtbaar gemaakt.

Algemeen is er goed met de nieuwe website te werken en kan je makkelijker tektst overzetten.